E-twinning

Nasza szkoła uczestniczy w realizacji projektów w ramach programu e-twinning. Partnerami projektów są szkoły z różnych krajów – głównie Europy. Pracując nad projektami uczniowie mają możliwość poznawać inne kraje, ich kulturę, tradycje, zwyczaje i historię oraz nawiązywać nowe znajomości z rówieśnikami z innych państw. Udział w projektach to okazja do pogłębiania umiejętności posługiwania się językiem obcym w różnych sytuacjach, jak również doskonalenia umiejętności związanych z obsługą komputera i różnych programów komputerowych.

PROJEKTY E-TWINNING W ROKU SZKOLNYM 2019/2020

I. „ONCE I WAS YOUNG, SOON I WILL BE AN ADULT”

Projekt ten był realizowany przez klasę 7a pod kierunkiem nauczycielki języka angielskiego Aleksandry Owczarek.

Brało w nim udział 18 szkół z 11 krajów (Polska, Portugalia, Chorwacja,Turcja, Rumunia, Bośnia I Hercegowina, Hiszpania, Włochy, Tunezja, Litwa i Ukraina).

Program projektu obejmował następujące obszary :

-człowiek a społeczeństwo (koleżeństwo, odpowiedzialność, wolność)

-dziedzictwo kulturowe (sławne osoby, święta )

-świadome obywatelstwo (plany na przyszłość, marzenia, demokracja)

-środowisko / problemy globalne.

Nasi uczniowie zrealizowali następujące zadania:

1. prezentacja szkoły i klasy (filmik);

2. stworzenie propozycji logo projektu, który znalazł się w kalendarzu z wszystkimi propozycjami;

3. udział w rozmowie z innymi uczestnikami projektu w chattroom projektu, na jej podstawie stworzona została piosenka;

4. przetłumaczenie na język angielski i nagranie piosenki o przyjaźni;

5. wywiady ze sławnymi postaciami – ułożenie pytań w wywiadzie z Leonardo da Vinci (tak naprawdę z uczniami z Włoch) oraz odpowiedzi na pytania dotyczące Marii Curie-Skłodowskiej zadane przez włoskich rówieśników;

6. stworzenie prezentacji o 10 sławnych Polakach;

7. udzial w stworzeniu książki kucharskiej wspólnej dla wszystkich krajów (przepisy kuchni śląskiej);

8. napisanie historyjki wspólnie z uczniami z Turcji „Make your dreams come true” oraz zilustrowanie jej;

9. wymiana paczek „Countrybox” zawierających elementy typowe dla kultury danego kraju ze szkołą z Turcji.

Publiczna strona internetowa projektu :

https://twinspace.etwinning.net/94682/home

II. „Think Future, Act Today”


Projekt był realizowany przez grupę uczniów z klasy 5b pod kierunkiem nauczycielki języka angielskiego Pauliny Traczewskiej.
W projekcie brały udział 24 szkoły z następujących krajów: Włochy, Chorwacja, Niemcy, Rumunia, Turcja, Grecja, Portugalia, Hiszpania, Ukraina, Litwa.
Celem projektu było rozbudzenie świadomości ekologicznej współczesnej młodzieży. Projekt poruszał takie problemy jak: zanieczyszczenia środowiska, produkcja odpadów, recykling, globalne ocieplenie, gatunki zwierząt zagrożonych. W trakcie poszczególnych zadań uczniowie rozwijali wyobraźnię i myślenie twórcze. Była to również wspaniała okazja na poznanie innych krajów/ kultur oraz nowych narzędzi informatycznych.
Nasi uczniowie realizowali następujące zadania:
1. prezentacja szkoły i klasy (filmiki)
2. stworzenie propozycji logo projektu (prace plastyczne i wykorzystanie programów graficznych).
3. stworzenie maskotki projektu przy użyciu materiałów z recyklingu.
4. zebranie materiałów w postaci zdjęć nt oszczędzania energii w naszym otoczeniu, tworzenie prezentacji.
5. przygotowanie i wysłanie kartek świątecznych do naszych zagranicznych partnerów projektu.
6. udział w zadaniach dot. krajów biorących udział w projekcie stworzonych przy pomocy narzędzi TIK (układanie puzzli online, gra Kahoot )
7. udział w ankiecie: Czy jesteś eko? Co wiesz nt bezpieczeństwa w Internecie?
8. tworzenie wspólnego słownika zawierającego podstawowe zwroty w językach krajów partnerskich.

Publiczna strona internetowa projektu :
https://twinspace.etwinning.net/91753/home

PROJEKTY E-TWINNING w roku szkolnym 2018/2019

AND THEY LIVED HAPPILY EVER AFTER : REWRITING THE ENDING OF A FAIRYTALE

Szesnaścioro uczniów z klas 7a i 7b przyłączyło się do kolegów i koleżanek z ośmiu krajów (Słowacja, Turcja, Włochy, Hiszpania, Ukraina, Albania, Litwa i Tunezja ) by realizować projekt na platformie e-twinning.

Głównym celem projektu jest dopisanie nowego zakończenia do znanych na całym świecie bajek stworzenia książki w wersji elektronicznej. Na uczestników czeka wiele zadań, w czasie realizacji których trzeba się będzie wykazać znajomością języka, umiejętnościami komputerowymi, a przede wszystkim kreatywnością! Zapowiada się pracowity rok . Jest jednak oczywiście nadzieja na wiele radosnych chwil i nowe znajomości!

Zapraszamy do śledzenia publicznej strony projektu :

https://twinspace.etwinning.net/72244/home

MEET ME IN TWINSPACE

Uczniowie klasy 6a piszą listy i nagrywają filmiki w ramach współpracy ze szkołami w Ronde na Półwyspie Jutlandzkim w Danii oraz Raka na Słowenii.

Poniżej adres publicznej strony projektu.

https://twinspace.etwinning.net/73991/home

LET’S EXPLORE

Uczniowie klasy 4b biorą udział w niezwykłej przygodzie w ramach programu eTwinning. W projekcie bierze udział 6 krajów (Polska, Hiszpania, Turcja, Portugalia, Włochy i Holandia). Celem projektu jest nagrywanie filmików i pisanie listów dotyczących naszych zainteresowań, kultury, zwyczajów w języku angielskim a jednocześnie nauka podstawowych zwrotów/pojęć w językach naszych krajów partnerskich.

Poniżej adres publicznej strony projektu.

https://twinspace.etwinning.net/74103/home

ANGIELSKIE PROJEKTY E-TWINNING ROK SZKOLNY 2017/2018

PROJEKTY KORESPONDENCYJNE

  1. Kontynuujemy wymianę korespondencyjną z Sycylią – uczniowie klas drugich już drugi rok piszą listy do uczniów z Racalmuto.
  2. Trwa również współpraca ze szkołą w Riminii nieopodal Wenecji. Zmieniły się jednak klasy. W tym roku to klasa 6 jest zaangażowana w ten projekt.
  3. Klasy piąte rozpoczęły wymianę listów ze swoimi rówieśnikami z Hiszpanii.

PROJEKTY REALIZOWANE NA STRONACH PLATFORMY E-TWINNING

W czasie realizacji tych projektów uczniowie wykonują różne zadania zgodnie z tematyką danego projektu. Równoczesnie zakładają swoje profile , piszą o sobie i na bieżąco kontaktują się z rówieśnikami z partnerskich szkół przy użyciu różnych komunikatorów dostępnych na stronie projektu.

PROJEKT „GAMING SCIENTISTS „

Projekt łączy kulturę, matematykę oraz przyrodę. Uczniowie tworzą quizy o różnej tematyce i wymieniają się nimi z młodzieżą ze szkół z Portugalii, Włoch, Hiszpanii, Turcji, Rumunii oraz Łotwy.

Link do dziennika projektu :

https://twinspace.etwinning.net/47291/home

PROJEKT „ LITTLE CHANGES CAN MAKE A BIG DIFFERENCE. MY DREAM : MY HIGH-SCHOOL, MY VILLAGE, MY FOREST „

Szkoły z Polski, Hiszpanii, Ukrainy, Turcji, Szwecji, Gruzji i Finlandii biorą udział w tym projekcie. Uczniowie w ramach projektu robią coś dla społeczności szkolnej, miejscowości w której mieszkają oraz dla lasu. Każda ze szkół wyznacza sobie zadania, realizuje je i prowadzi swój dziennik na stronie projektu. W naszej szkole uczniowie z klas siódmej i drugich gimnazjum zaplanowali namalowanie na ścianie w pracowni językowej mapy świata z krajami anglojęzycznymi. Następne będzie video o Pilchowicah w języku angielskim oraz sadzenie młodych drzewek w okolicznym lesie.

Link do dziennika projektu

https://twinspace.etwinning.net/45527/home

PROJEKT „DAILY LIFE”

W marcu 2017 roku kasa pierwsza i klasy drugie szkoły podstawowej brały udział w projekcie e-twinning „ Daily Life” wspólnie ze szkołą holenderską w Groenehoek.

Dzięki zdjęciom, filmikom oraz wspólnej lekcji na żywo przy użyciu aplikacji skype, dzieci mogły przywitać się, przedstawić się, powiedzieć o swoich ulubionych rzeczach, a także zaśpiewać.

Zajęciom przeprowadzanym w ramach projektu towarzyszyły duże emocje i dobra zabawa. Fotorelacja z Projektu

PROJEKTY KORESPONDENCYJNE 2016/17

W roku szkolnym 2016/17 pod kierunkiem nauczycielek języka

angielskiego Aleksandry Owczarek i Izabeli Antończyk prowadzone są

dwa projekty korespondencyjne ze szkołami partnerskimi w innych

krajach. Klasy pierwsze gimnazjum piszą listy do uczniów mieszkających na

Sycylii. Z kolei uczniowie klas czwartych szkoły podstawowej korespondują z

włoską szkołą w Riminii (niedaleko Wenecji). Dzięki tym projektom uczniowie mają okazję poznać rówieśników z innego kraju, ich zaineresowania, rodziny, szkołę, miejscowość w której mieszkają i różne wydarzenia z ich życia.

Równocześnie jest to także doskonała możliwość szlifowania umiejętności

językowych.

1 Fotorelacja z realizacji projektu

2 Fotorelacja z realizacji projektu

When spring comes…

Rok szkolny 2011/12 to projekt „When spring comes…” realizowany przez uczniów klasy I B gimnazjum wraz z uczniami z Turcji, Rumunii oraz Polski. Uczestnicy projektu zajmowali się wiosną , zmianami w przyrodzie, w nas samych, tradycjami i zwyczajami, świętami oraz różnymi wydarzeniami z tego okresu roku. Uczniowie pisali teksty, wiersze,rysowali, malowali a także robili zdjęcia.Efekty pracy wszystkich zaangażowanych w projekt szkół można zobaczyć na blogu projektu :

http://whenspringcomes.blogspot.com

W ramach projektu przeprowadzono dwa konkursy wewnątrzszkolne. Konkurs na wiersz o wiośnie  (zwyciężyła go Oliwia Strzelczyk – kl.I B / oraz konkurs na najlepsze zdjęcie /pierwsze miejsce zajęła Kinga Zmarzły – kl.II B ).

HAPPY EUROPEAN DAY OF LANGUAGES

W projekcie związanym z Europejskim Dniem Języków ( 26 wrzesień )

wzięło udział, aż 87 szkół z 25 krajów – głównie europejskich.

Uczniowie wykonywali kartki z życzeniami w swoim własnym języku

z okazji tego dnia, które następnie były wysyłane do innych szkół.. Na stronie projektu zamieszczono zdjęcia z przygotowywania kartek, jak również prezentacje o szkołach i różnych miejscowościach

Nasza szkoła wysłała pocztówki do wszystkich 86 szkół partnerskich. Dwanaście najlepszych zostało nagrodzonych słodkimi upominkami.

Z kolei kartki, które dostaliśmy z 36 -ciu szkół z różnych stron świata były i nadal są oglądane z wielkim zainteresowaniem.

W ramach przedstawienia, które odbyło się w naszej szkole, uświetniające-

go Europejski Dzień Języków, uczniowie pokazali prezentację multimedia-

lną i opowiedzieli o projekcie.

Projekt przybliżył całej społeczności szkolnej wiele krajów i języków, którymi posługują się ich mieszkańcy, niektóre tak odległe jak Tahiti, Gujana Francuska czy Reunion Island /wyspa leżąca niedaleko Madagaskaru/.

„PLAY TO DISCOVER EUROPE”

W tym projekcie zaangażowane są szkoły z pięciu krajów Europy:

Francji, Włoch, Turcji, Rumunii i Polski.

Celem projektu jest stworzenie gier planszowych na temat swoich państw i wysłanie ich do krajów partnerskich.

W naszej szkole projektem zajmują się klasy: szósta szkoły podstawowej oraz pierwsze gimnazjum.

Na początku uczestnicy przygotowali prezentacje o sobie samych i swoich miejscowościach w formie plakatów. Nakręcony został także film o szkole. Plakaty wraz z filmem zostały przesłane do pozostałych szkół.

Etap następny to przygotowanie pytań o Polsce i poleceń do wykonania różnych czynności w języku angielskim oraz sporządzenie gier planszowych.

E-twinning – Play to discover Europe

„YOU, ME AND OTHERS, THAT’S US”

Klasy drugie gimnazjum biorą udział w realizacji projektu wraz ze szkołami z Norwegii, Portugalii, Włoch, Francji i Polski.

Współpraca przebiega w trzech etapach.

Etap pierwszy to przedstawienie się wszystkich uczestników projektu oraz

szkoły do której uczęszczają i miejscowości w której mieszkają.

W etapie drugim uczniowie opowiadają o swoich rodzinach.

Na koniec następuje prezentacja osoby, która odgrywa ważną rolę w życiu

poszczególnych uczniów.

 

KORESPONDENCJA

Dzięki e-twinning nasi uczniowie prowadzą korespondencję z uczniami

z innych krajów.

Rok szkolny 2012/13 :

Klasy piąte szkoły podstawowej piszą listy do uczniów z Saint Andre de Cubzac z Francji .

Uczniowie klas drugich gimnazjum korespondują z uczniami z greckiej wyspy Eressos.

Pisząc e-maile, uczniowie z klas pierwszych gimnazjum mają okazję poznać rówieśników z Finlandii.

E-twinning – korespondencja ze szkołami z zagranicy

ANIMOTO

 Prezentacja do pobrania!

Hello from Poland I

Hello from Poland II

Print Friendly, PDF & Email