Wycieczka do Panewnik

10 stycznia uczniowie klasy IIc oraz IVb udali się na wycieczkę autokarową do Panewnik zobaczyć szopki, ktore od lat cieszą się dużą popularnością i są chętnie odwiedzane przez mieszkańców nasze regionu.

Na początku poszliśmy do części klasztornej, gdzie nasz przewodnik o.Euzebiusz- pochodzący z Rybnika, opowiedział nam o klasztorze i klauzurze -czyli zamkniętej części klasztoru do której nie mają wstępu osoby z zewnątrz.

Następnie udaliśmy się do bazyliki – gdzie zobaczyliśmy stajenkę pokaźnych rozmiarów, prawdopodobnie jedną z większych w Europie. Z bazyliki przeszliśmy do drugiej szopki, tym razem ruchomej, w której każda z postaci jest wprawiona w ruch. W tym samym miejscu mieliśmy możliwość podziwiać piękną wystawę stajenek z całego świata. Na zewnątrz świątyni zobaczyliśmy trzeci żłobek z żywymi zwierzętami.

Gdy zobaczyliśmy szopki, udaliśmy się do Muzeum Misyjnego gdzie uczestniczyliśmy w niezwykłym multimedialnym pokazie. Stojąc na ogromnej kuli ziemskiej w rytmie afrykańskich bębnów, boliwijskich piszczałek i wschodnich śpiewów, przenieśliśmy się w miejsca franciszkańskich misji w Afryce, Ameryce Południowej oraz Azji. Dzięki unikatowym eksponatom gromadzonym przez wiele lat przez franciszkańskich misjonarzy oraz wykorzystaniu współczesnej techniki multimedialnej, przygoda we Franciszkańskim Muzeum Misyjnym na długo pozostanie w naszej pamięci.

Na koniec pełni wrażeń przeszliśmy do kawiarenki w Starym Refektarzu, gdzie czekały na nas grillowane kiełbaski oraz gorąca czekolada.

Z wyjazdu wróciliśmy podekscytowani i pełni wrażeń tym bardziej, że większość uczestników wyprawy była tam po raz pierwszy w swoim życiu.